Sunday 6 April 2014

Name of flowers and their meaning...

 
Today aku membuat research mengenai nama-nama bunga dan makna simbolik di sebalik nama bunga tersebut..wanita mana yang tidak suka pada bunga betul tak? Bunga yang biasa kita tahu.. Rose, Cempaka, Daisy, Tulip, Lily etc.. etc.. tapi tahukah anda ada beribu-ribu jenis species bunga lain yang kita tidak tahu akan namanya atau lihat sebelum ini..pernah dengar bunga "Bleeding Heart" haha untuk cerita terbaru terpaksalah aku mempelajari akan nama dan makna bunga tersebut mencari idea untuk karya baru yang bakal aku post di blog ni..dan aku memberi tajuk cerita terbaru aku "Azalea Orkid"..haha semua tahu bunga Orkid tapi mungkin tidak ramai yang tahu akan makna di sebalik bunga Orkid aku tidak terkecuali. Hehe baru tahu maknanya tadi..
 
 
 
The orchid is a symbol of luxury, with a sense of magnificence and artful splendor, with orchids representing rare and delicate beauty
 
 
Ok semua dah tahu akan makna bunga Orkid bagaimana pula dengan bunga Azalea?? Pernah dengar nama bunga Azalea. Aku baru tahu tadi bila membuat research untuk di beri nama pada karektor dalam cerita ini. Mari kita baca akan makna bunga Azalea pula.
 
 
 
The Azalea flower is a symbol of femininity and of softness; it is something that you would give a loved one and it is a flower that is found in a lot of beautiful bouquets today. The floral meaning of this flower tells loved ones to take care of themselves for their partner and it is basically a symbol of womanhood so they are asking woman to stay beautiful
 
Bagi lelaki yang mahu memberi bunga kepada orang yang di sayangi dan di kasihi tu..kreatif lah sikit ok..jangan asyik bantai bunga Rose/Mawar aje..bunga Rose overrated already. Instead of giving her Rose beri Aster flower. Aster is a symbol of love. Sesekali make an effort sikitlah be kreatif make your loves one felt more love...haha..kenal makna bunga dan beri message yang hendak di sampaikan kepada orang yang di sayangi..kalau orang yang di sayangi tidak sihat and feeling blue..beri bunga "Azalea" to cheer her up.. haha...Sorry jangan marah ye..get carried away puloks..Ok aku sudah dapat makna dan nama untuk karektor cerita...now it's time for me to start my writing see ya..hehe
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment