Sunday 4 May 2014

Teaser - "From Boss with Luv"

Assalamualaikum semua...setiap kali habis satu cerita aku akan merasa sedih sebab miss karektor-karektor yang aku buat..strange but it's true..bila mereka cerita awal and middle part seronok sebab makes your brain working and at the same time..kalau kena pressure dari readers yang hendak tahu kesudahan cerita membuatkan secara tak langsung idea datang mencurah-curah..tapi kalau terlalu pressure juga tidak dapat hasilkan mutu yang baik betul tak?..so nak kena slow and steady..macam cerita yang hendak aku start ni.. "From Boss with Luv" memang dah ada sinopsisnya tapi nak kena elaborate tu yang susah sikit nak kena buat research. Azalea Orkid aku banyak menghabiskan masa membuat research mengenai "Neurologist" untuk karektor Dr. Amir. haha tu yang sedikit sebanyak dah tahu tentang Neurology. Thanks to internet.
 
For cerita "From Boss with Luv". Nak kena buat research tentang main male karektor iaitu Faries Syamri.
 
Mari kita baca antara dialog yang terdapat dalam "From Boss with Luv".




 
 
 
Part 1
 
 



"Faries ada shooting at Central jam 10.00 pagi, make sure you be here by 8.00 a.m., jam 7.30 malam ini ‘Denaida’ press conference di sini. Don’t forget to remind him about that," terang Aliff panjang lebar.
 
Handbook? Aku mengerutkan dahi. Bila ketika dia pass handbook kepada aku. Blackdiary ni ke handbook yang di maksudkannya? Aku membuka diary. Isi kandungannya hanya terdapat schedule Faries. Tiada isi kandungan lain selain dari jadual.
 
"Any questions?," soal Aliff kepada Nasha.
 
"Erm Encik Aliff, you hanya beri I the black diary, no handbook," jawabku lalu memandang tepat ke wajah Aliff.
 
"Tak ada handbook? Serious tak ada?," ujarnya lalu menarik laci meja di hadapannya mencari handbook yang dimaksudkan.
 
"Oh my goodness," ujar Aliff lalu duduk di atas kerusi. Tanpa handbook itu PA baru Faries tidak dapat bekerja dengan baik kerana di dalam handbook tersebut adalah panduan untuk PAnya bekerja di bawah Faries Syamri. Dan handbook itu adalah catatan Shiela sepanjang dia bekerja dengan Faries. Tanpa buku panduan itu PA barunya harus mempelajari tentang diri Faries.

 
 
Part 2
 



"Oh dear?," ujar Faries tiba-tiba sebaik sahaja dia berada di dining table.
 
"Kenapa Encik Faries?," ujarku panik. Yelah apa yang tidak kena? Aku baru hendak impress Faries bahawa aku pembantu peribadi yang baik.
 
"The food touch," jawabnya ringkas lalu menuju kearah study tablenya. Dia mencapai cordless phone lalu speed dial nombor seseorang.
 
"Fiza the food touch, can you prepare new breakfast, thanks," pesan Faries lalu mematikan telefon. Dia kembali ke meja dining lalu mencapai pinggan berisi makanan tersebut lalu menuju kearah dapur. Dia membuka penutup tong sampah lalu membuang makanan tersebut kedalam.
 
 
Part 3
 
 
"Hello..Encik Faries," jawabku.
 
"Nasha…my Evian water dah habis," ujarnya dengan selamba seolah-olah dia membuat pangilan telefon di waktu siang hari dan tidak menganggu Nasha.
 
"Encik Faries, sekarang ni pukul 3.15 pagi, esok pagi aje I carikan you Evian water ok," ujarku cuba mengawal perasaan marah. Mana tak marah call aku jam 3.15 pagi hanya kerana stock Evian water dia dah habis. Ingatkan emergency apalah sampai dia call waktu begini.
 
"I nak minum sekarang, I’m thirsty," jawab Faries lagi.
 
"Haus, minum aje air tap water, I nak tidurlah Encik Faries, goodnite," jawabku lalu mematikan telefon. Aku memadamkan lampu lalu sambung tidur. Malas aku hendak melayan karenah Faries.
 
 
Karektor-karektor yang terdapat di "From Boss with Luv"
 
Faries Syamri - Seorang pelakon lelaki yang popular memerlukan pembantu yang efficient setelah PAnya meletak jawatan untuk berhijrah di Australia.
 
Nasha Nordin - PA baru kepada Faries dan terpaksa bertahan dengan perangai Faries kerana gaji yang di beri Faries lumayan dan dia terpaksa melunaskan hutang bekas teman lelakinya yang tidak bertanggungjawab.
 
Aliff Soffian - Manager Faries Syamri yang seringkali dijadikan bahan rujukan oleh Nasha untuk memahami majikannya iaitu Faries.
 
Puteri Ernisa - Love interest Faries Syamri dan juga seorang actress.
 
Ehsan Iskandar - Love interest Nasha Nordin seorang model dan pelakon
 
 
 
 
Jadi doakan supaya cerita ini dapat di siapkan ok insyallah..terima kasih banyak-banyak kepada peminat novella romantik seperti aku. Tanpa anda semua karyaku tidak bermakna.
 
 
 
 
 
 
 

 

3 comments:

  1. x sabar tunggu kak
    saya doa kan akak semoga tenang semasa menulis amin.

    ReplyDelete
  2. xctednyaa kak...xsabar...

    ReplyDelete
  3. Terima kasih Baby Mio and Shira..insyallah akan saya upload the first two parts of the FBWL... :)

    ReplyDelete