Thursday 29 May 2014

From Boss with Luv - Part 39




Untuk tidak mahu sakit hati. Aku mengambil keputusan untuk tidur. Bukankah itu plan aku tadi. Hendak tidur sepanjang perjalanan ke Auckland, New Zealand. Aku meminta pramugari sleeping eye pad bertujuan supaya aku dapat melelapkan mata dengan aman. Nasib baik si Rizal itu tidak buat masalah. Kalau dia mula aku tidak teragak-agak meminta pramugari untuk pindahkan dia dari tempat duduk kami. Aku tidak hendak tukar tempat duduk sebab bukan aku yang buat masalah tapi dia. Sedap pulak bantal yang di sediakan pesawat Emirates. Hmm bestnya. Aku tersentak bila bantal itu seakan bergerak sedikit. Eh sejak bila pulak bantal boleh gerak ni? Aku menarik eye pad ke atas lalu menjeling kearah kiri. Oh fish head curry. Opss I did it again! Sesedap rasa sahaja aku memeluk lengan Ehsan dan tidur menyandar di bahunya. Aduh! Aku memberanikan diri memandang ke wajahnya. Lelaki itu terlena dan tidak sedarkan diri. Fuh nasib baik dia tak sedar, kalau tidak apa aku hendak buat di situasi janggal begini. Perlahan-lahan aku cuba melepaskan tanganku dari memeluk lengan Ehsan. Aku tidak mahu lelaki itu terjaga dari tidur.
 
 

Aku tersentak bila terdengar seseorang berdehem. Aku menoleh kearah kanan spontan. Hampir hendak terkeluar biji mataku bila menyedari orang yang berdehem itu Encik Faries. Ah mati aku. Dia nampak aku memeluk lengan Ehsan tadi. Die!..Die!
 
 

“Encik Faries!,” ujarku terkejut wajahku pucat serta merta. Kalau di tarah dengan pisau pasti tidak akan berdarah.
 
 

Faries memandangku tanpa expresi jadi aku tidak tahu samada dia marah, sedih atau geram gila dengan aku. OMG!!! Encik Faries tidak berkata apa tapi aku tahu Encik Faries marah pada aku. Suami mana yang tidak akan baran bila melihat isterinya sewenang-wenangnya memeluk lelaki lain di hadapannya. Lainlah aku pelakon dan sedang melakonkan watak dalam filem di mana aku di kehendaki berbuat demikian. Ini bukan lakonan.
 
 

Faries masih tidak berkata apa bila dia pergi meninggalkan aku dan berjalan menuju kearah belakang semula. Oh No! He’s angry with me. Aku segera menanggalkan seat belt. Nasib baiklah hampir ke semua penumpang di pesawat sedang tidur termasuk si Rizal. Aku sempat menjeling ke tempat duduk asalku. Puteri Ernisa juga sedang tidur. Good. Aku berjalan pantas mendapatkan Encik Faries kerana lelaki itu tidak menuju ke arah seatnya malah menuju kearah belakang.
 
 

“Abang..,” tegurku lalu menarik tangan Faries.  
 
 

Faries menoleh bila rasa tangannya di tarik dari belakang.
 
 

“Here you go Mr. Faries,” tegur pramugari dari hadapan Encik Faries lalu menyerahkan sebotol evian kepada lelaki itu.
 
 

“Thanks,” jawab Faries ringkas lalu membuahkan senyuman.
 
 

“My pleasure..,” jawabnya lalu tersenyum.
 
 

Tahulah aku kenapa Faries datang ke tempat aku tadi mungkin dia mahu meminta air evian dari aku tadi. Tapi memandangkan aku tidur lena tadi dia mengambil keputusan untuk meminta sahaja dari pramugari bertugas.
 
 

Faries menoleh kearah Nasha. “Kenapa tak sambung tidur lagi,” ujar Faries dengan wajah selamba seolah-olah perbuatan Nasha tadi tidak memberi kesan apa-apa ke atas dirinya. Tujuannya ke tempat Nasha tadi kerana dia tidak dapat tidur dan ingin berbual dengannya dan juga kerana semua krew lain sudah lena ia memberinya kesempatan untuk berbual dan bermanja dengan Nasha. Tapi bila menyedari wanita itu sedang terlena di atas bahu lelaki lain. Perasaan cemburu mula terbit di hatinya. Dia benar-benar tidak dapat mengawal perasaan cemburunya melihat Nasha bersama Ehsan. Namun dia cuba untuk menyembunyikan perasaan cemburunya dari pengetahuan Nasha.
 
 

Nasha sukakan Ehsan? Semasa di set dia selalu lihat Ehsan berbual dengan Nasha bila babaknya tidak diperlukan. Dia tahu Nasha turut senang dengan lelaki itu kerana Nasha kelihatan selesa dan mesra bila berbual dengannya. Adakah Nasha turut cintakan Ehsan? Faries tidak mahu memikirkan tentang perkara itu. Nasha miliknya. Walaupun dia belum mampu membuatkan wanita itu cinta dan sayangkannya. Nasha tetap miliknya.
 


Aku cuba mengawal perasaan sedih bila Encik Faries berkata demikian. Aku tahu Encik Faries marahkan aku tapi dia cuba untuk tidak menunjukkannya kepadaku. Tapi kenapa? Adakah kerana dia takut jika krew filem tahu bahawa hubungan kami lebih dari PA dan boss? Sampai bila Encik Faries hendak rahsiakan hubungan kami? Aku sayangkan Encik Faries. Ye aku sedar aku sayang dan cintakan Encik Faries. Aku baru menyedarinya bila aku merasa cemburu bila setiap kali aku lihat Puteri Ernisa mesra dengannya. Tapi aku tidak mampu berterus terang pada Encik Faries kerana aku takut dia tidak dapat membalas cintaku kembali. Aku tidak kisah jika dia memarahiku kerana aku tahu aku bersalah walaupun aku tidak tersengaja berbuat demikian.
 
 

“Abang maafkan Nasha.., Nasha tidak sengaja,” ujarku cuba menahan sebak. Aku mahu Faries mengerti bahawa aku tidak sengaja berbuat demikian.
 


“Go and sleep,” ujar Faries lalu mencium pipi Nasha perlahan dan tanpa menoleh kearah Nasha dia berlalu menuju kearah seatnya. Faries duduk di seatnya lalu memasang seat belt. Dia mengalihkan pandangan kearah luar tingkap. Walaupun tiada apa yang dapat di lihat selain kegelapan malam dan kepulan awan putih.
 
 

Seketika kemudian Ernisa menyandarkan kepalanya di bahu Faries. Faries tersentak dia menolak bahu Ernisa perlahan agar kepala wanita itu berada diseatnya semula, selimut yang terlurut dan hampir terjatuh di lantai di tarik perlahan hingga ke bahu Ernisa. Sekali lagi Ernisa menyandarkan kepalanya di bahu Faries dan tangannya memeluk lengan Faries mesra sepertimana yang aku buat pada Ehsan ketika tertidur tadi. Kali ini aku tahu Puteri Ernisa sengaja kerana ketika dia berbuat demikian dia sedar. Dia sengaja memeluk lengan Faries erat dan percaya Faries tidak akan berbuat apa-apa jika dia berbuat demikian kerana menyangka dia benar-benar tidur dan tidak sedar bila melakukannya. Seperti apa yang di jangka Faries membiarkan sahaja dia memeluk lengannya. Dia hanya mampu membiarkan Ernisa berbuat demikian sehingga dia terjaga.
 
 

Aku perhatikan semuanya dengan perasaan sebak. Baru kini aku tahu akan perasaan Encik Faries bila dia melihat aku tidur sambil memeluk lelaki lain. Aku sendiri tidak sanggup melihat Ernisa berbuat begitu pada suamiku. Hendak sahaja aku mengejut wanita itu agar dia tidak lagi tidur menyandar di bahu Faries dan memeluk lengannya. Tapi aku tidak mampu berbuat apa-apa. Hatiku benar sebak. Aku tahu Faries kecewa dengan sikapku. Maafkan Nasha abang.
 
 
 
 
bersambung....
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment