Thursday 29 May 2014

From Boss with Luv - Part 40




Aku terkejut bila pintu bilik adjoining room aku di ketuk seseorang. Tadi semasa hendak check-in di The Quadrant Hotel & Suites ada major ‘glitch’ kerana sebelum berangkat ke Auckland aku sudah membuat tempahan bilik seperti di arahkan oleh Encik Faries. Dia mahukan 2 bedroom Apartment untuk penginapan kami selama 3 malam di Auckland. Di sebabkan masalah technical bilik yang Encik Faries kehendaki tidak dapat di penuhi oleh pihak Hotel kerana bilik sudah di berikan kepada pengunjung lain. Panik aku sekejap kerana khuatir Encik Faries akan naik minyak bila bilik yang di kehendaki tidak dapat. Hendak tak hendak terpaksa aku terangkan kepada Encik Faries dan pihak Hotel meminta maaf kepada Encik Faries di atas kesilapan mereka. Mereka mahu free upgrade kan bilik Encik Faries kepada Penthouse sebagai gantirugi namun Penthouse juga tidak diperolehi buat masa sekarang kerana di tempah seseorang. Akhirnya kami di tempatkan di bilik Deluxe dan aku terpaksa meminta ikhsan room reservation officer agar bilik aku di tempatkan bersebelahan dengan Encik Faries. Setelah berjaya memujuk officer dan manager yang bertugas. Mereka memindahkan bilik aku bersebelahan dengan bilik hotel Encik Faries. Bilik adjoining.
 
 

Aku bangkit dari katil lalu membuka pintu adjoining kami. Encik Faries berdiri tercegat di hadapan pintu bilik. Sejak kejadian aku tidur dan terpeluk lengan Ehsan. Encik Faries tidak berbual sangat dengan aku dan hanya berbuat demikian bila perlukan assistant dari aku. Aku tahu dia masih marah padaku lagi. Bukan aku tidak mahu memujuk tapi aku takut di marahi Encik Faries bila aku cuba menegakkan benang yang basah. Terang-terangan dia nampak aku tidur memeluk lengan Ehsan. Apa lagi yang mampu aku katakan selain dari meminta maaf darinya.
 
 

Tanpa berkata apa dia berjalan menuju kearah katil lalu merebahkan badannya di atas katilku. Di dalam posisi terlentang dia memandang kearah syiling.
 
 

“Encik Faries hendak minum??,” tegurku perlahan. Aku sedar aku bersalah. Aku bersedia memenuhi apa sahaja permintaan Encik Faries agar dia memaafkan kesilapan aku. Aku merasa bersalah teramat sangat. Aku telah melukakan hati suamiku.
 
 

“You sukakan Ehsan?,” ujar Faries tiba-tiba lalu menoleh kearah Nasha yang berdiri di sebelahnya.
 
 

“Apa yang Encik Faries cakapkan ni?,” soalku terperanjat kerana tidak menyangka soalan itu keluar dari mulut Encik Faries. Kenapa Encik Faries bertanya samada aku sukakan Ehsan? Adakah Encik Faries menyangka bahawa aku sukakan Ehsan? Dan soalan itu tidak relevan sama sekali kerana aku punya suami.
 
 

“Lagi..lagi Encik Faries..pada awak saya ni hanya majikan awak sahaja kan??..kalau awak sukakan Ehsan cakap pada saya, saya boleh-,”
 
 

“Encik Faries!!!...,” jeritku sebelum dia menyambung ayatnya. Airmataku mengalir laju tanpa dapat ku tahan. Sebak hatiku, sampai hati Encik Faries. Kalau dia hendak marahkan aku. Aku rela dan aku sedia dimarahinya. Tapi janganlah sampai keluar perkataan yang tidak ingin ku dengar.
 
 

Faries tersentak bila Nasha menjerit. Faries bangkit dari katil lalu duduk. “Astarfirullah al azim,” istifar Faries perlahan bila menyedari kesilapannya. Kerana sakit hati hampir sahaja dia melakukan kesilapan yang besar dan terlalu mengikut perasaan. Wajah Nasha di pandang belas kasihan. Nasha kelihatan terperanjat dengan kelakuannya tadi. Dia tidak berniat hendak berbuat demikian. Perasaan kesal mula bersarang di hatinya. Faries bangun dari katil lalu menghampiri Nasha.
 
 

“Maafkan abang sayang..,” pujuk Faries perlahan lalu memeluk Nasha erat. Aku menangis perlahan di dalam dakapan Encik Faries. Sedih memikirkannya. Begitu mudah Encik Faries mahu melepaskan aku. Di hati Encik Faries tiada perasaan sayang pada diri aku kah sehingga dia sanggup berbuat begitu? Adakah kerana Encik Faries sudah terpaut hati pada Ernisa? Semakin ku fikirkan semakin sebak hatiku.
 
 

“Saya yang harus minta maaf pada abang..,” jawabku perlahan lalu meleraikan pelukan Faries. Aku tidak tahu kenapa aku merasa jauh hati dan sedih sangat di atas tindakan Faries tadi. Seolah-olah aku ini tidak bernilai di matanya. Ungkapan sayang yang selalu diucapkannya hanya untuk memujuk hatiku dan bukan datang dari hatinya sendiri. Aku sedar siapalah aku di hati Encik Faries. Hanya wanita biasa yang tidak layak bergandingan dengannya. Kalau Encik Faries sukakan Ernisa aku rela dia berkahwin dengannya. Demi untuk melihat Encik Faries bahagia. Wanita seperti Ernisa memang sesuai dengan Encik Faries. Benarlah kata Encik Aliff dan Ehsan. Encik Faries dan Ernisa memang sepadan.
 
 

Aku berjalan menuju kearah meja yang terdapat kotak tisu lalu menarik beberapa helai tisu lalu duduk di hujung katil.
 
 

Faries mengeluh kecil merasa bersalah diatas perbuataannya. Selalunya dia dapat mengawal setiap perkataan yang keluar dari mulutnya. Dia tidak tahu kenapa kali ini dia tidak dapat mengawalnya. Mungkin kerana perasaan cemburunya terhadap Ehsan membuatkan dia hilang kawalan diri. Dia cemburu melihat Nasha rapat dengan Ehsan. Dia juga tahu Ehsan berminat pada Nasha kerana Ehsan seringkali bertanya tentang Nasha kepada dirinya sebelum mereka bernikah lagi, Ehsan sudah menunjukkan minatnya. Hanya Ehsan lambat untuk menambat hati Nasha kerana dia terlebih dahulu menikahi wanita itu. Perihal Ehsan berkenankan Nasha tidak pernah dia beritahu kepada Nasha sendiri.
 
 

Faries duduk di sebelah Nasha. Dia tahu Nasha merajuk hati dengannya. Salah dia juga kerana terlalu mengikut perasaan. Faries merapatkan bahu Nasha dengannya. Lengan Nasha di gosok perlahan bertujuan untuk memujuknya.
 
 

“Kalau abang sukakan Puteri Ernisa..saya tidak menghalang..Puteri Ernisa sesuai dengan abang..kalau Puteri Ernisa dapat bahagiakan abang, saya redha,” jawabku dengan perasaan sebak. Airmataku mengalir lagi. Kalau itu yang di mahukan Faries aku berserah. Aku tidak mahu menjadi penghalang kebahagiaan Faries.
 
 

“Nasha…-,”
 
 

Aku segera bangun dari katil lalu menuju ke kamar mandi lalu menutup. Tidak sanggup mendengar jawapan Faries. Aku memutar kepala paip membiarkan air keluar deras bertakung di basin.
 
 

Faries hanya mengeluh kecil bila Nasha berkata demikian. Adakah Nasha turut rasa tergugat bila dia rapat dengan Ernisa? Benarkah Nasha cemburu pada Ernisa? Cemburu tandanya sayang. Mungkinkah dia dan Nasha tidak sedar bahawa mereka telah jatuh cinta?
 
 
 
 
bersambung...
 
 
 
 
 
 
 

5 comments:

  1. Woah this story is getting more interesting day by day especialy when they have fell in love with each other without realizing <3 best, keep it up :) xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank u Ms Anonymous. I'm trying my best.. :)

      Delete
  2. I love the way you make them falling in love....

    ReplyDelete