Friday 26 April 2013

Saiful?..Shahril?..Mr. Shah? - Part 5


            Aku kembali ke tempat reception tadi. Gadis penyambut tetamu yang awalnya tidak berada di situ. Hanya seorang pemuda yang mengantikan tempatnya. Kali ini pemuda itu tidak banyak soal lalu menyerahkan kad kekunci sebaik sahaja aku menyerahkannya slip confirmation booking kepadanya. Aku membuka pintu bilik 272. Aku terpegun seketika bila menyedari betapa besar dan indahnya bilik Orkid Suite di Nature Lodge. Ternyata usaha mama tidak sia-sia. Aku benar-benar suka dan jatuh cinta pada keindahan bilik Orkid Suite. Hiasan dalaman sungguh indah seolah-olah aku berada di dalam gua. Dinding biliknya di perbuat dari batu yang kelihatan seperti batu gua. Di verandahku di hiasi dengan kolam ikan koi dan air terjun buatan manusia. Aku  merebahkan badan di atas katil. Tak sabar rasanya hendak beradu di atas katil empuk. Aku tersentak bila pintu menghala ke bilik air dibuka dari dalam.

            “Saiful, apa you buat kat sini,” ujarku terperanjat bila Saiful yang hanya bertuala di pinggang keluar dari bilik air.

            “Maya,” ujar Saiful turut terperanjat dengan kehadiranku wajahnya kelihatan pucat.

            “You nak surprisekan I ke sayang, I know you tak akan kecewakan I, you know I tak cancel trip ni, thanks sayang,” ujarku ingin memeluk Saiful. Aku tidak menyangka Saiful sengaja memberi alasan bahawa ibunya sakit padahal dia mahu membuat kejutan padaku. Aku tahu Saiful tidak pernah mengecewakan aku. Dia seorang pemuda yang romantic. Sebab itu aku sayangkannya.

            Saiful membalas pelukanku. Jantungnya berdegup kencang hingga aku dapat mendengarnya dengan jelas.

            “Kenapa sayang, you sakit ke, why your heart beat so fast,” ujarku hairan.

“Sayang, cepatlah apa you buat kat luar lama-lama,”

            Aku tersentak bila terdengar suara wanita lain dari dalam bilik air. Saiful hanya mampu tercegat memandangku tanpa berkata apa.

            “Siapa ada kat dalam tu,” ujarku ingin tahu.

            “Suara orang sebelah agaknya, bilik ni tak sound proof, mana ada orang lain dalam sini melainkan I dengan you aje sayang,” jawab Saiful tergagap-gagap.

            “You jangan nak tipu I,” ujarku seraya menolaknya ke tepi agar dia tidak menghadang pintu bilik air. Saiful cuba menghalangku.

            “Sayang, I can explain,” ujarnya seakan merayu.

            Aku tidak mempedulikan rayuan Saiful. Aku menolak daun pintu. Seorang wanita yang berkeadaan separuh berbogel berada di dalam bathtub yang dipenuhi buih-buih sabun. Matanya bulat memandang kea rah ku.

            “Siapa perempuan ni,” jeritku seraya memandang ke arah Saiful.

            Saiful tidak menjawab. Dia masih berdiri terpaku tanpa bergerak. Wanita yang tadi berada di dalam bathtub mencapai tuala berdekatan lalu membalut tubuhnya. Dia menghampiri Saiful lalu memeluk Saiful dari belakang.

            “Saiful, please tell me siapa perempuan ni,” ujarku geram mataku sudah mula di takungi air.

            “My wife,” jawab Saiful lambat-lambat.

            “Your wife, habis I ni siapa, perempuan simpanan you,” jerkah ku. Sakit benar hatiku bila menyedari selama ini Saiful menipuku bulat-bulat. Saiful yang ku puja dan ku sanjung selama ini sebenarnya seorang lelaki dayus.

            “It’s not like that, Maya,” ujar Saiful cuba mempertahankan dirinya.

            “Then what, you sengaja hendak mempermainkan hati I, nak hancurkan hati I, sanggup you buat I macam ni, you ingat I ni perempuan murahan,” ujarku sebak airmataku mengalir laju tanpa di tahan. Hatiku hancur dan kecewa dengan Saiful.

            “Kalau you bukan perempuan murah, tak kan you sanggup hendak merampas suami orang,” ujar wanita itu sinis. Dia membela suaminya. Dia sedar suaminya berbuat silap tapi ia jelas terbukti bahawa Saiful masih sayangkan dirinya kerana Saiful sedikitpun tidak mempertahankan Maya. Seolah-olah Maya sahaja yang tergila-gilakan suaminya sedangkan dia biasa sahaja.

            “Maya, I’m sorry ok, mulai hari ini I tak ada hubungan apa-apa dengan you, I love my wife, please forgive me,” ujar Saiful cuba meredakan keadaan. Dia tidak dapat lari dari kenyataan sekarang. Dia sedar dia melakukan kesilapan dan dia sedar dia tidak dapat bersama dengan Maya kerana dia masih sayangkan isterinya.

            “You bas####, how dare you treat me like dirt,” ujarku tidak puas hati. Aku meluru kea rah Saiful mahu menyerangnya. Aku tidak kira apa nak jadi, jadilah.

            “Maya, bawa bertenang,”      

            Tanganku di tarik seseorang dari belakang. Aku cuba meronta minta tanganku  dilepaskan. Aku benar-benar tidak dapat mengawal perasaan marahku. Kalau tidak ditahan pasti Saiful sudah ku kerjakan.

            “Let me go you jerk,” jerkah ku geram.

            “No, I won’t until you calm down,” ujar Shahril masih lagi mengengam lenganku agar aku tidak melakukan sesuatu.

            “It’s none of your business,” jeritku marah. Aku berjaya melepaskan tangan kananku. Tanganku pantas sahaja melepaskan satu penumbuk kea rah Shahril. Shahril yang tidak bersedia dan tidak menyangka tanganku melayang begitu pantas tidak dapat mengelak dari terkena tumbukanku yang terkena tepat pada hidungnya. Darah merah mengalir keluar dari hidungnya.

 To be continue...

No comments:

Post a Comment