Sunday 21 October 2012

Charcos

Gara-gara mengidam hendak makan ribs..aku heret Mr. Sam dan budak2 ke parkway untuk ke Charcos. Satu-satunya ribs halal di Singapura..Jauhlah dari rumah aku tu..dulu kedai dia kat AMK habis tu dah pindah kat parkway..dahlah parkway area tak ada MRT nak kena stop kat bedok lepas tu naik bas atau stop kat paya lebar MRT. Tapi kerana mood Mr. Samuel baik dia turutkan aje kehendak aku yang nak makan ribs kat Charcos..
 
Sampai hawker centre..nasib baik tak tamai orang so bolehlah aku pilih2 side dishnya dengan aman..kalau tak stress tau..Mr. Sam suruh aku pilihkan untuk dia..oklah aku pilihkan mix sample platter (ayam portugese dan lamb ribs) untuk dia dengan side dish pasta dan potato gratin..manakala aku pilih beef ribs dengan side dish potato gratin dengan coleslaw..
 
Beef ribs potato gratin & coleslaw
 
Nampak yummy kan..apa lagi rasanya memang yummy sesangat..tapi aku tersalah pilihlah..beef ribs yang aku order tu besar sangat tak terhabis aku di buatnya..patutnya aku order lamb ribs..tapi apapun puas hatilah dapat makan kat charcos..
 
Sample platter with potato gratin & pasta
 
Mr. Sam juga puas hati kerana apa yang aku pesan buat dia memang dia suka sangat..see siapa punya taste kalau tak wife dia..tak rugi travel all the way pergi parkway..betul tak..hehehe
 
Kesimpulannya makanan yang terdapat di charcos memang sedap bagi yang minat akan makanan western ni..sauce yang dimarinate dengan daging ribs dan ayamnya just nice dan tidak terlalu banyak..ditambah pula dengan side dish yang memang menyelerakan (terdapat pelbagai jenis salad dan side dish seperti caesar salad, tuna pasta, macaroni and cheese dan macam2 lagi lah..happy perut pun kenyang..alhamdullilah..
 
 
 

No comments:

Post a Comment