Sunday 21 October 2012

Zoom Bangkok Part 4 - Day 2 & 3

Hari kedua di Bangkok aku sudah berjanji dengan Linda, Wati dan Iriana untuk ronda bersama. Original khakis aku yang travel on Saturday. Selepas sarapan aku sempat pergi urut kaki dengan Naqi dan Nisa..sebab kaki dah sakit kerana semalam kami tidak naik tuk2 mahupun taxi dari satu destinasi ke satu destinasi. Dasyat tu..berbetis kita di buatnya..tu yang pagi ni aku pergi urut kaki sementara menunggu original khakis aku sampai Bangkok..dijangka sampai jam 11.00pagi waktu bangkok..aku, Nisa dan Naqiyya pergi ke supermarket opposite WTC untuk urut kaki..huh lega sikit dah kena urut satu jam pulak tu..nak terlelap pun ada..
 
Itinerary hari ini padat dengan kegiatan selain dari shopping..kita bercadang untuk ke Madame Tussaud di Siam Centre, Jim Thompson House untuk cari Thai silk, Levi's factory outlet dan pergi ke Tiffany show. 3 hari sebelum berangkat ke Bangkok kami sudah beli online ticket untuk Madame Tussaud dan Tiffany show. Purchase online lebih murah dari beli dari sana. Dan Yana arrange for van dan driver untuk bawa kami ke destinasi yang hendak dituju.
 
First stop sementara menunggu abang van tu datang kami ke World Trade Centre..sebelah hotel kami..giliran Yana, Wati dan Linda untuk shopping kat Naraya..hahaha tak tahu pula WTC ada Naraya..tahan semalam menapak jauh sampai ke Siam Centre..huhu..ok pada awalnya aku tak nak beli lagi barang Naraya pasal semalam aku rasa dah cukup aku borong barang Naraya..tapi bila aku tengok si Yana bawa sampai 3 bakul sarat dengan barang Naraya..dan budak Drews yang baru sampai hari ni shopping sehendak-hendaknya kat Naraya..tergoda juga aku..pulak tu WTC nya branch tengah ada sale..lagi mengila diorang di buatnya..beli lagi..nasib baik ada kerusi untuk ruang menunggu di Butik Naraya boleh park kan Mikhail kat situ tak lah dia penat berdiri..sorry Mikhail..
 
 
Setelah hampir 2 jam mereka2 bershopping kat Naraya..kita balik hotel untuk simpan bag2 shopping dari Naraya. Yana spend sampai SGD200 beli barang Naraya sahaja..ish..issh..issh..sampai hotel diaorang masih belum boleh check in lagi pasal bilik belum ada..kesian diaorang so aku offer untuk simpan barang2 diaorang kat bilik aku dulu..turun bawah abang driver tu dah sampai so memandangkan geng2 kami lapar pasal dah tengahari kita gi makan dulu kat tempat abang driver tu ajak..oklah kita makan makanan Thai lagi..sedap..tapi aku tak ingat apa nama restaurantnya..lepas perut dah isi kita ke Siam Centre ke destinasi yang di tuju..iaitu Madame Tussaud..
 
 

Sampai sini aje..perangai gila2 kami keluar pelbagai gaya kita pose untuk bergambar dengan pelakon, penyanyi dan orang2 ternama di serata dunia..tengok aje gambar kami..
 
 
 Dr. M & Lady D
 
Michelle Obama & Obama
 
 
 David Beckam, Mohd Ali & Queen Elizabeth
 
 
Justin Bieber & Coffee with George Clooney
 
 
 
Jackie Chan, Will Smith & Brad Pitt and Angelina Jolie
 
 
 
Johhny Depp
 
 
Lepas bergambar sakan dengan celebrity2 terkenal dan toko2 terkenal..kami kembali ke van untuk destinasi seterusnya iaitu Tiffany show. Di atas sebab2 tertentu kami tak dapat pergi Thomson House dan Levi's factory outlet kerana menurut abang driver tu jauh..Entah kan ye atau tidak..apa nak buat..tahan aku simpan banyak cash kerana hendak belikan jeans untuk Mr. Samuel kita dan untuk budak2..hmm apa nak buat bukan rezeki diaorang..aku hanya dapat belikan madame Tussaud mug untuk Mr. Samuel.
 
Kepada sesiapa yang tak tahu apa itu Tiffany show. Tiffany show ialah persembahan musical dari golongan nyah atau istilah lain she man. Dari Siam Centre untuk ke Mambo show mengambil masa hampir ke satu jam untuk kesana. Pulak tu ketika kami keluar dari Siam Centre hujan renyai2 mula turun. Masuk aje dalam van hujan mula lebat..hmm sedap untuk tidur.
 


Kami sampai awal sejam..sementara menunggu show..kami duduk di tingkat dua. Oh ye, tiket yang kami beli untuk show mambo di beri minuman soft drink percuma. Popcorn yang di atas meja itu aku beli untuk Mikhail.
 
 
Dalam teater sementara menunggu show start

Lepas aje bergambar ramai2 dalam teater my camera battery terus flat. Tak dapatlah nak tangkap gambar peserta yang terlibat dalam Tiffany show. Tapi diaorang cakap lepas show semua yang terlibat dalam show berkenaan akan berada di luar panggung untuk penonton2 yang mahu mengambil gambar dengan mereka. Tapi bergambar dengan mereka bukan free ok. Setiap seorang kami kena bayar 50 baht. So aku bergambar dengan dua orang kena bayar 100 baht. Aku pun tak melepaskan peluang dapat juga bergambar dengan dua orang peserta tersebut yang kira popular kerana mereka begitu cantik dan orang tidak akan menyangka bahawa mereka sebenarnya lelaki sebelum menukar jantina. Perkara lucu yang terjadi semasa kecoh2 hendak ambil gambar dengan star show tadi. Kawan aku Aslinda yang kecil molek itu di tendang oleh salah satu star bila dia berjalan di hadapannya kerana mahukan Alinda segera jalan. Kalau dah lelaki asalnya memang kasar kan perangainya..kesian Aslinda terperanjat katak bila di kena tendang. Walaupun tak kuat tapi terperanjat bila mereka buat begitu. Aku pulak terperanjat bila sudah bergambar mereka start bersuara..alamak suara tak tukar..anjat gegirl..hehehe anyway we have fun dapat experience dan pergi ke Madame Tussaud dan Tiffany show..
 
 
Lepas show perut dah lapar pula..si Wati pulak sibuk sangat hendak ke restaurant Osman yang katanya sedap dan rugi kalau tak kesana. Pada awalnya driver kami agak keberatan katanya nak ke restaurant Osman jauh. Tapi bila di desak kawan yang nak sangat makan di restaurant Osman akhirnya dia bawa kami juga. Jauh juga perjalanan hendak ke restaurant Osman lebih kurang 45 minit. Tapi walau bagaimana pun puas hati kerana masakan restaurant Osman ternyata sedap..tapi sayang tak dapat nak post gambar kerana camera dah KO. Lepas perut dah kenyang kami pun balik semula ke Hotel untuk berehat dan sibuk packing untuk balik ke Singapura.
 
Hari ketiga breakfast di hotel hari ni ballroom hampir penuh pasal semua keluarga drew bersarapan bersama.
 



 
Bergambar semasa breakfast di Centara Ballroom
 
Untuk group A & B yang pulang hari ni..semua bercadang untuk check out early dan buat last minute shopping sebelum berhimpun di lobby pada 12.00 tengahari untuk ke Airport. Untuk group yang sampai saturday diaorang ada satu full day untuk shopping hari ni..best kan..lepas breakfast aku dan Mikhail pergi ke Platinum shopping centre kerana beli apa2 sahaja barang untuk Maya dan Mikhail. Masa dah suntuk so aku tak boleh nak hegeh bogeh tengok2 barang sangat kat sana. Aku ingatkan bolehlah dapatkan t-shirt apa2 untuk Mr. Sam. Kesian dia aku hanya dapat beli mug aje. Sampai aje aku rush bagai nak gila cari barang budak2 dulu..ronda2 aku hanya sempat belikan baju tidur untuk maya dan mikhail dari jenis cotton yang bermutu dan dress untuk maya..tak ada apa yang menarik untuk di beli untuk Mr. Sam. Sedih..
 
Last minute kononnya nak beli Durian chips tapi supermarket yang aku pergi tak ada jual..ini boleh mendatangkan marah..alamak kalau tahu dah borong semalam di MBK atau kat Supermarket kat Central World..hmm tulah..terpaksalah beli kat airport..haiz..
 
 
 
Di departure hall Bangkok
 
Kat Airport memang ada Durian chips tapi packetnya kecil dan off courselah harga nya lebih mahal dari harga biasa di supermarket..hampa tapi apa nak buat beli jugalah kerana aku memang hantu durian chips dan memang dah ada dalam list lagi benda2 wajib aku beli semasa di Bangkok aku nak beli sekotak durian chips untuk diberi kepada keluarga dan hendak buat stok snack aku..hehe..
 
Aku watapps Iriana tolong belikan aku sepaket dua saiz besar agar aku tak kempunan nanti..so aku beli mangga yang di preserved untuk orang rumah dan buah-buahan preserved.
 
 

Di dalam flight untuk pulang ke Singapura..bye-bye Bangkok..ada rezeki dan panjang umur singgah lagi..
 
 
 

 


 
 
 

 

No comments:

Post a Comment