Sunday 21 October 2012

Lampu buluh lip lap

Hmm project tak dapat balik beraya di kampung aku kali ini..lampu diperbuat dari buluh aku beli dari Wiharja 3 tahun lepas tu aku ubah suai kerana lampu tu sudah berhabuk tidak pernah digunakan..nak buang sayang pulak kan..so suatu hari ahad tu 3 hari sebelum raya dan tengah mood rajin tu aku suruh Mr. Sam pergi kedai belikan tin spray warna putih matte. Dia cakap nak buat apa. Aku cakap nak buat project raya..
 
Barang yang perlu:-
 
Lampu buluh
Lampu lip lap lama
Bunga lilit
 
So firstly aku spray lampu buluh tu warna putih.
 
 
Sudah kering aku lilitkan lampu buluh tu dengan bunga lilit yang aku beli tahun lepas dari Air Hitam yang aku tak tahu kenapa aku beli..hanya satu sebab aje..pasal bunga tu cantik..bila dah beli tak tahu nak letak mana..jadi ini gunanya..lepas aku dah lilit bunga akhir sekali aku lilit pulak lampu lip lap kecil yang macam cili padi..
 
 
ini hasilnya..cantik tak..
 


 

No comments:

Post a Comment