Friday 10 January 2014

Too many things to do too little time


Hehehe..itulah perasaan yang aku rasa sekarang..terlalu banyak hendak di tulis terlalu sedikit masa untuk melaksanakannya..untuk penulis amatur seperti aku ni ilham datang tanpa di undang dan tidak kira masa. Bila time busy gila, time itulah dia datang. Kalau tidak dicatat alamat hilang dari ingatan ler gamaknya. Ada sekali tu ilham datang sampai dua tiga cerita dalam satu kali gus. Cerita yang satu masih terkial-kial hendak di habiskan dah datang idea yang lain pula. Hai bila nak game. Kalau tidak ditulis serasa macam membazir hehe. Umpama membiarkan air paip mengalir tanpa di tadah (pls ignored my self-created peribahasa)..maybe it is not a big deal to some..but it is a big deal for romantic freak like us..haha imagine that..buat pengetahuan semua menulis adalah hobiku di masa luang. Tak ada nak buat apa, so menulis. Kepada sesiapa yang sudi membaca aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih. Kalau menulis jika tidak ada pembaca umpama buku berlapuk terbiar kat atas almari..sedih..walaupun cara penulisan aku ini tidaklah sehebat mana maklumlah melayu dan english aku agak rusty haha..so pada sesiapa yang perasan tu just close one eye ok, yang penting anda terhibur kala membaca karya novel aku yang tidak seberapa ini, maklumlah menulis hanya suka-suka.

Aku sukakan cerita romantic haha. I’m a dreamer. Maka kesemua karya aku semuanya bertemakan cerita romantic. Maybe a bit stereotyped I noticed that, but like I said. I’m just an amateur. Not a fulltime writer yang banyak membuat research bila menghasilkan sesuatu karya agar nampak realistic. Aku tidak ada masa untuk membuat research maybe a bit of googled here and there. Jadinya, if the readers notice some details is off. Please don’t blame me. Hehe just ignored it. Kepada readers yang suka akan karya simple aku yang tak complicated dan senang di fahami tu, thanks again. Kalau tahu ada teman atau rakan lain yang suka membaca cerita romantic tu sila-silalah promote my blog so that they can share the same feeling like me..haha dreamer and jika sudi berilah komen motivasi agar aku rajin menulis lagi haha bagi semangat sikit. And if ada penulis lain yang hendak menjadi co-writer with me. Silakan kerjasama anda amat di alu-alukan. Aku banyak idea tapi tidak cukup tangan untuk menulis…haha apa yang penting co-writer itu share same common like me, suka menulis cerita romantic. Hehe.

Ok..here’s some of my latest titles for my new karya but tak de masa atau idea untuk menyambungnya..

1.      Azalea Orkid (80% siap)     100% siap.. :)

2.      Qada & Qadar (75% siap)  100% siap at last..Yu huuu..I'm gonna miss Ariel and Dania

3.      Love Story (50% siap)

4.      Watsapp Luv! (50% siap)  100% siap haha tak tahu mana dapat idea padahal title ni baru aje dapat ilham.

5.    From Boss with Luv (30% siap) 100% complete..karya yang terpanjang so far)

6.    Boyfriend for rental (30% siap)

7.    Seindah mimpi (30% siap)

8.    Oh my Butler! (20% siap)

New titles yang belum buat pun tapi dah ada sinopsisnya..

1.      Cinta Prototype

2.      From Boss with Luv

3.      My boyfriend Is a Godfather

4.      Undercover boss

5.     Boyfriend for rental (new)

Jadi anda semua tahu akan dilemma yang aku alami sekarang tidak tahu bila boleh menyiapkan semua cerita-cerita itu 2 bulan??..5 bulan??..Setahun?? nothing impossible haha tengok cara dan gayanya macam tu lah..dan apa yang menakutkan jika tidak dapat disiapkan langsung kerana tiada ilham untuk menyambung cerita tersebut..jalan cerita hanging..like I said earlier, too many things too little time..

No comments:

Post a Comment