Monday 7 October 2013

"How Can I Not Luv U" - Part 34


Sedar tak sedar kereta limo kami berhenti di hadapan sebuah bangunan. Pintu di sebelahku di buka seseorang. Aku keluar dari perut kereta. Adam berdiri disebelahku sambil mengepit tanganku. Aku tidak punya idea langsung kemana Adam bawa aku pergi kali ini kerana para pengunjung lelaki mengenakan black suit dan wanita pula mengenakan evening dress. Kami berjalan di atas carpet merah menuju ke dalam. Ok pasti kami menghadiri movie awards or something. Mataku tertangkap kearah jelitawan yang berjalan mendahului kami di carpet merah. Priyanka Chopra ditemani Vivik Oberoi sebagai pasangannya malam ini. Ok. If my eyes not playing trick. Pasangan di belakang kami pula Arjun Rampal dengan Preity Zinta. Aku memaut lengan Adam supaya aku dapat berbisik di telinganya.

 

“Kita attend apa function,” soalku sambil tersenyum.

 

“Iifa awards, hope you love Bollywood movies,” jawabnya sambil mengenyitkan mata.

 

“Ok, that’s mean he’s will be here too,” jawabku dengan wajah kurang senang. Great lagi sakitlah kepala aku bila mengenangkan bahawa Fahmy turut berada di majlis ini kerana dia pengacara majlis ini.

 

“Siapa,” soal Adam ingin tahu bila Era kelihatan risau.

 

“Fahmy,” jawabku dengan wajah bosan kerana dia mengingatkan aku akan tuduhannya ke atas diriku.

 

“Don’t worry, you won’t bump into him, just relax and enjoy yourself,” jawab Adam cuba menyedapkan hati aku.

 

Ok be cool. Enjoy yourself. Bisikku dalam hati. Aku mula tersenyum bila berdiri berdekatan dengan aku adalah Shahrukh Khan bersama isterinya Gauri. Kalau aku tidak bersama Adam barangkali aku sudah mendapatkan autograph Arjun Rampal dan Shahrukh Khan. Pelik bila berpeluang berbuat demikian aku tidak merasa teruja. Kami berjalan kearah tempat duduk tetamu VIP di barisan ke 5 di belakang artist-artist bollywood. Sempat mataku menjeling kearah kerusi di hadapanku siapa agaknya pelakon yang bakal duduk di hadapanku kerana setiap kerusi sudah di reserved untuk mereka. Alright Lara Duta.

 

“Hi bro, didn’t know you attending,” tegur seorang lelaki dark handsome and good looking kepada Adam. Aku hanya melemparkan senyuman kepadanya. Siapa pula lelaki ini. Rakan businessnya atau temannya.

 

“Heh Raoul what a surprised to see you here too, actually I’m not keen but last minute business trip so might as well  attend,” jawab Adam lalu memeluk Raoul.     

 

Ok did Adam said his name is Raoul. Kalau betul apa yang aku dengar. Seingat aku Raoul temannya betting Adam.

 

“Hi I’m Raoul, this is Tina,” ujar Raoul memperkenalkan dirinya seraya mencapai tanganku lalu diciumnya. Aku menelan air liur bila Raoul memandangku begitu. No doubt he’s good looking macam Adam. But he’s more dangerous dari Adam dari segi memenangi hati wanita. Means nobody can say no to him.

 

“Hi, I’m Era” jawabku ringkas kerana tidak tahu hendak berbual apa-apa. Aku tidak biasa dengan cara orang-orang kaya bersosial. Sedangkan waktu mula-mula dengan Adam aku kekok inikan pula orang kaya kacak seperti Raoul. Raoul memandang wajahku seraya tersenyum. Aku tidak tahu apa yang dia fikirkan.

 

Adam berdehem kecil bila Raoul memandang kea rah Era agak lama.

 

“Sorry my bad for being rude, I can’t resist to look at your beautiful face, lucky Adam,” ujar Raoul lalu menepuk bahu sasa Adam. Adam menganggukkan kepalanya perlahan. Kedua belah tangannya di selukkan kedalam saku seluarnya. Adam memandang kearahku dengan pandangan yang sukar aku tafsirkan. Dia kelihatan kurang senang akan pertemuan ini.

 

“Do you really want to sit and watch the boring awards,” ujar Raoul memandang kearah Era. Adam yang berdiri di sebelah Raoul memandang ke arahku juga dia cuba memberitahu aku sesuatu tapi aku tidak dapat menangkap akan makna lirikan matanya itu.

 

“Nak kena tanya pada Mr Salvatore dulu, dia yang bawa I kemari,” ujarku tersenyum paksa cuba menahan rasa mual.

 

Adam membesarkan matanya bila aku berkata demikian. Mungkin tidak menduga Era akan berkata demikian.

 

“Yeah, kita duduk sekejap then we can go for a drink or supper?,”

 

Tekaku mula terasa loya tiba-tiba.

 

“Please excuse me, I need to go to ladies,” ujarku seraya meninggalkan mereka bertiga menuju kea rah washroom.

 

“You look different,” ujar Raoul sebaik sahaja Era hilang dari pandangan mereka.

 

“Meaning,” jawab Adam ringkas. Tidak mengerti akan maksud temannya itu.

 

“You look happier,” ujar Raoul.

 

“And that’s bad, why?,” soal Adam kurang senang bila Raoul memberi komen sedemikian.

 

“Heh relax bro, I mean good for you, you never been happier no doubt you are rich and famous and been surrounded by many girls but you were never this happy before,”

 

“What are you trying to imply Raoul, the bet is still on,” jawab Adam matanya tertangkap kearah kelibat seseorang yang amat di kenali. Lelaki itu menuju kearah pintu belakang.

 

“Good to know, just to remind you that, all the girls are the same samada ordinary or not ordinary they only after your money,”

 

Adam terdiam bila Raoul berkata demikian. Era bukan wanita seperti itu. Era macam itu ke? Soal Adam dalam hati. Dia mula merasa kurang yakin akan kejujuran Era bila Raoul mengingatkannya tentang perkara itu. Benarkah Era wanita seperti itu?

 

“Not all girls, please excuse me,” jawab Adam membidas kata-kata Raoul. Adam melirik kearah Ethan yang berdiri tidak jauh darinya. Ethan mengekori Adam menuju kearah pintu belakang lalu menolak pintu itu perlahan. Adam menjungkitkan keningnya bila menyedari hanya mereka bertiga sahaja yang berada di luar. Ini lebih memudahkan tugasnya.


To be continue..

No comments:

Post a Comment