Monday 5 January 2015

Tahun baru 2015








Assalamualaikum...

Berlalu sudah 2014 kini kita berada di 2015. Tahun 2014 merupakan tahun yang mencabar buat diriku. Alhamdulillah syukur semuanya beransur pulih dengan izin Allah. Tahun 2014 juga merupakan tahun yang penuh dugaan dan ujian buat Malaysia. Kami di sini turut merasa belas dan sentiasa mendoakan kesejahteraan Malaysia serta rakyatnya. Semoga mereka dapat mengharungi dengan tabah dan redha. Amin.

Rasanya sudah lama kan aku tak update blog..dan tak update MPO juga kan..maaf lah sebab idea untuk sambung MPO masih belum datang jadi ceritanya tergantung sebentar. Insyallah akan aku cuba siapkan tapi tak boleh hendak janji bila boleh siap. Hehe. Tapi aku hendak post cerita baru yang bertajuk 'Sayang Apa Khabar Denganmu'. Ah cerita ni yang buatkan MPO tergendala sebab idea untuk cerita ini yang datang dulu.
 
'SAKD' ni aku banyak mengunakan bahasa Indonesia sikit haha sebab hero watak utama dalam cerita ini orang Indonesia..nak kata pandai bahasa Indonesia tu tak lah..sikit-sikit ada..

SAKD, cerita ini mengisahkan seorang wanita yang bernama Marsha Insyirah seorang penulis majalah tempatan yang berjiwa hopeless romantic. Semua yang berkaitan perkara-perkara romantik memang dia suka sangat. Bukan itu sahaja buat perkara-perkara pelik pun dia suka..

Cita-citanya hendak menjadi penulis hebat suatu hari nanti. Hobinya membaca buku??!! Tentulah Novel yang berunsur Romantic. Favorite hangoutnya kedai buku yang seperti Borders dan sewaktu dengannya.

Hendak cerita lebih takut dah tak surprised lagi nanti..cerita ni dah hampir 70% siap haha..harap maklum cerita ni tak sepanjang cerita FBWL..maka jangan harap sampai bab yang mencecah 70 tu yek..hehe apa-apapun semoga terhibur ya.

Selamat Tahun Baru semua! Semoga tahun baru ini akan lebih bermakna buat semua. In Sha Allah Amin...

















 

2 comments: