Monday 3 June 2013

Fish & Co.

 
Fish & Co
 
Jalan-jalan cari makan kali ini aku dan puteraku makan di restaurant Fish & Co. Yippeee. Mummy and son bonding time. Diantara Fish & Co dan Mahattan Fish Market aku lebih suka makan di Fish & Co. Kerana pada ku Fish & Co more tastier dari MFM. Mungkin ada orang tak berapa setuju dengan my idea. Lain orang lain selera.
 
Hari sabtu tu aku mood hendak ke Giant dah memang plan nak singgah makan kat Fish & Co. So tengahari sabtu surpringly tak begitu pack mungkin ramai lebih gemar makan pada waktu malam. Hehe.
 
 
 
 
 
 

Single Platter meal
Belek-belek menu ikutkan semua nak macam tengok gambar macam menyelerakan gitu. Belek punya belek akhirnya aku pilih single platter meal. Ahakz benda sama yang aku selalu order bila makan kat Fish & Co. Haha. Bukan tak nak pilih yg lain, habis tadi dah kata semua nak makan. Dan pulak tu platter ada semua. Apa lagi kan. *Wink. Jadi single platter tu ada nasi signature Fish & Co ada udang, fish fillet dan sotong, hanya kupang tak ada sebab kalau untuk makan dua orang baru ada kupang. Tak pe lah. So sotong calamari boleh dipilih samada hendak yang grill atau goreng tepung. Disebabkan kupang tak ada aku pilih calamari goreng tepung. Hmm yum..yum..
 
Dory fish fillet yang di goreng tepung itu kulitnya rangup manakala isi ikan putih itu lembut dan lemak. Diperah dengan lemon lagilah sedap rasanya terasa masam-masam di cecah dengan sambal sos tadi pergh nikmat, dilawan dengan udang yang di grill dengan calamari goreng yang ranggup dan kenyal-kenyal tu. Kenyal-kenyal tak bermakna macam rasa makan getah. Kalau sotong begitu kunyah berapa kali pun tak luak yang boleh tertanggal gigi. Sotong calamari Fish & Co tidak kenyal dan fresh. Dan akibat terlalu kenyang tak dapat lah oden hendak makan dessert Fish & Co yang sangat-sangat aku suka iaitu Coklat caramel pecan cake. Killer dessert. Jadinya aku tapau lah kek killer tu untuk makan dessert nanti di rumah. Gambar lupa nak ambik hehe. Sebab dah selamat kat dalam perut baru teringat belum ambik picnya. Lain kali sajalah eh.
 
Aku pesan mayonaise, cili sos, tomato sos untuk puteraku dan extra sambal sos (yang ni nak kena bayar sedolar) haizz oleh kerana sedap aku mintak sambal sos jugaklah.
 
 
 
Fish & Chips
Puteraku pulak nak fish and chips oklah. Dia belum adventures macam mummy dia. Tapi akan ku train nanti. Sekarang ni putera dan puteri sudah lawan taukey dah pandai makan apa yang aku suka makan. Hehe. Hanya daddy dia aje sedikit jakun dan tak adventures seperti aku.
 
Fish & Chips puteraku yang kelihatan simple itu aku yakin rasanya sama macam platter meal aku kerana kedua-duanya dory fish fillet. Yang beza hanya puteraku fishnya datang bersama fries yelah kalau dah namanya fish and chips tak kan datang dengan nasi lak kan. Tengok dari cara putera ku makan macam berselera maknanya sedaplah tu. hehe. Bila di tanya sedap ke tak dia cuma mengangguk kan kepala. Nak minta komen lebih bukannya dia tahu.
 
Burrpp..Alhamdullilah dah kenyang.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment