Wednesday 10 June 2015

Projek membuat cover buku! DIY



Assalamualaikum..sejak akhir-akhir ni tengah sibuk create cover book untuk novel dan mini novel yang aku reka. Jenuh juga hendak menghasilkan cover buku. Nak kena cari gambar yang sesuai mengikut cerita dalam buku. Memakan masa juga. Aku buat sendiri dari awal hingga akhir haha dan inilah hasilnya. Yang kiri front cover yang belah kanan pula back cover.
 
Cover untuk Qada & Qadar dan How Can I Not Love You
 
 
 
 
Cover untuk Table for 2 dan Sayang Apa khabar Denganmu
 

 
 
 
Cover untuk Watsapp Luv dan From Boss With Luv!
 
 

 
Cantik tak? Aku tak ada software untuk create book cover. Ini aku buat ikut step-by-step dari satu blog yang mengajar cara membuatnya mengunakan word doc. Maklumlah aku ni bukan pandai sangat dengan word doc sebab dulu tak belajar haha. Ini kira crash course. Sebab itu lembab sikit. Hehe. So sekarang ada beberapa lagi title yang hendak aku buat. Pelan-pelan kayuh lah nampaknya.
 
 
 
 
 

3 comments: