Friday 20 October 2017

K-Drama fever!!!





Assalamualaikum..

Lama benar tak post apa-apa di blog ni kerana tak ada mood dan tengah demam K-drama adalah salah satu penyebabnya aku malas nak post apa-apa sebab marathon K-drama yang aku dah buat list hendak tengok Haha. Aku baru hooked on K-drama selepas drama suami Mat Salih Celup jadi kiranya aku baru kenali K-drama tahun ini..pernah suatu ketika bila teman baik aku suka sangat menonton K-drama. Aku tanya dia apa yang bestnya tonton K-drama ni???? Handsome ke actor dia??? Bagus ke lakonan mereka? Best ke rom.com dia??? Sebab aku ni pencinta rom.com!! Kawan aku cakap best sangat. Tapi masa tu aku masih tak yakin yang cerita K-drama best sebab aku masih layan drama melayu. But then suatu hari itu aku tak ada drama melayu yang aku suka untuk tonton. Aku start on TV salah satu Korea channel (catch up) bertajuk 'Pasta'. So aku pun try lah tengok episode 1 drama Pasta tu. Nak tahu kenapa tetiba aku hendak tengok drama Pasta tu? Sebab pertama aku suka Italian food. Kedua aku suka cerita mengenai culinary/Chef. Macam cerita 'No Reservation' tu. So cubalah tengok drama tu walaupun pada awalnya aku belum dapat feel dari drama Pasta ni, tapi selepas episode 1 aku sudah jatuh cinta pada jalan cerita dan karektor-karektor dalam cerita Pasta tu..maka aku terus hooked dengan K-Drama haha. Apatah lagi cerita Pasta rom.com. Maka dari situ aku terus tak tonton drama melayu lagi sebab aku masih belum dapat habiskan list K-drama yang hendak aku tonton. Dari tak tahu nama-nama pelakon Korea sampai dah ingat nama-nama pelakon yang aku suka sangat. Tentulah 'Oppa' kan bukan Unni. Jinjja!!! Sesiapa yang baru kenali K-drama macam aku yang minat cerita rom.com aku leh recommend cerita apa yang harus di tontoni. Dan Oppa dan Unni dalam drama-drama yang aku recommendkan ni tidak mengecewakan. Bukan sahaja kacak dan jelita lakonan mereka pun best!

(Highly recommended! List bermula dari drama pertama, kedua dan seterusnya aku tonton setakat ini)

1. Pasta - Lee Sun Gyun
2. Birth of Beauty - Joo Sang Wook
3. Single cunning Lady - Joo Sang Wook
4. Oh My Lady - Siwon
5. She was Pretty - Siwon
6. Protect the Boss - Ji Sung
7. Secret Love - Ji Sung (Melodrama) - Patah sebelah Sayap dari cerita ni!
8. Kill Me Heal Me! - Ji Sung
9. Scent of a Woman - Lee Dong Wook
10. Fated to Love You - Jang Hyuk
11. Goblin - Gong Yoo!! Lee Dong Wook!
12. Coffee Prince - Gong Yoo!!
13. Train To Busan (Haha ini bukan rom.com mahupun melodrama tapi Zombie) Aku tonton sebab Gong Yoo!!

Sekarang ni aku baru mula tonton drama Secret Garden drama warna merah tu akan aku tonton lepas Secret Garden dan seterusnya. Hehe. Jadi sesiapa yang tahu cerita rom.com k-drama yang tak ada dalam List to watch aku ni leh lah recommend kat aku ye! Kamsahamida!

14. Secret Garden
15. Dating Agency : Crayno
16. Oh my ghost
17. Emergency Couple
18. Lie to Me
19. A Gentleman's Dignity
20. Marriage Not Dating
21. Flower Boy next Door
22. Legend of Blue Sea
23. The Heirs
24. Please come back Mister!
25. Oh My Venus
26. Twenty Again
27. Healer
28. Rooftop Prince
29. Oolala couple
30. Strong Woman








No comments:

Post a Comment